Kamis, September 15, 2011
0
Sayang...
Jika Tuhan mengijinkan...
akan aku petik satu bintang malam utk menerangi eloknya parasmu.
Bila Tuhan memperbolehkan...
akan aku pinjam satu lembar warna pelangi...
lalu aku gambar wajahmu disitu...dan aku kembalikan lagi....
agar dapat ku lihat indahnya senyummu disana.

Sungguh....
sebuah lagu rindu....
tak semerdu tawamu.
Dan sungguh...
lembut sutra tak sehalus tutur katamu.

Lihat dan dengarkanlah, sayang....
selaksa malaikat pengabdi cinta bersorak gegap-gempita, kala kita bersama....
menelanjangi kedustaan dan kemunafikan dalam hati.
Rasakan apa yang aku rasakan....
maka tahirlah sudah segala keresahan...
segala beban...
dan segala kebimbangan.

Mari sayang....
pegang hati dan jiwaku...
dekap erat dalam buaian kasih asmara....
dan biarkan bergelora sepanjang masa....
antara aku, kamu, dan DIA, penyatu hati manusia.

0 komentar:

Posting Komentar

Leave your comments and get backlink from Cara Pujangga.
No spam, please.